LatestNews

Kto korzysta na zakupach grupowych?

Kto korzysta na zakupach grupowych?

Wchodząc na serwis z zakupami grupowymi, już na początku możemy zobaczyć wielkie promocje, redukcje cen oraz rabaty. Część z konsumentów bezzwłocznie wpada w amok zakupów, jednak część stawia sobie pytanie: kto na tym zyskuje, a kto nie? To rzecz delikatna, jednakże także bardzo skomplikowana do jasnego określenia. Całokształt jest zależne od warunków, jakie oferuje strona z zakupami oraz sam sprzedawca czy oferent.

Na ogół trafiamy na oferty, gdzie wyrób można zakupić za mniej niż 50 procent normalnej wartości. Występują i takie, gdzie proponuje się 90% (i większe) zniżki. Gdzie tu interes dla podmiotu oferującego? Naprawdę, usługodawca nieomal wcale na tym nie zyskuje. Co więcej! Wręcz generuje koszty. Jest to jednak świetna postać reklamy, lecz także nie dla każdego. Jest to pewna forma prezentacji potencjału danej firmy, w niezmiernie atrakcyjnej cenie. Jeżeli usatysfakcjonujemy użytkownika, to zapewne do nas zawita jeszcze nieraz (albo poleci nas rodzinie) oraz skorzysta z naszych usług po cenie codziennej.

Musimy jednak pamiętać, że cena oferowana w portalu obejmuje też prowizję. Zgarnia ją portal zakupów grupowych w miejsce za możliwość zaprezentowania oferty. Rodzi to, że firma sprzedająca usługę nie otrzymuje faktycznie niemal nic. Skutkiem tego, za największego wygranego zakupów grupowych uważa się serwisy je zamieszczające oraz nabywców, którzy na masową skalę czerpią z niebywale przydatnych ofert cenowych, często niespełna darmowych.

Wychodzi na to, iż nie zyskuje wyłącznie oferent… Faktycznie, to jest to fałszywy morał. Być może, początkowo wydaje. Jeżeli jednak świadczy faktycznie rzetelne usługi, to na pewno dużo zyska. Inwestycja w reklamę przez oferty grupowe, to lokata na przyszłość. Nie powinno się wobec tego oczekiwać błyskawicznych skutków’.

Konstatacja? Zakupy grupowe to świetna możliwość dla każdej strony. Zarobić na tym jest w stanie zarówno firma oraz serwis zakupów grupowych. A ciekawe rabaty otrzymuje też kupujący, który w innych warunkach nie skorzystałby z oferty.

Ciekawe artykuły o gospodarce i biznesie: